Jeden z naszych klubów z powodzeniem łączy literaturę z grami RPG (grami wyobraźni, fabularnymi – bez prądu). Młodzież i dorośli omawiają książki, a później wykorzystują pomysły, wrażenia i przemyślenia podczas sesji RPG rozgrywanej z pomocą kartek, ołówków i podręczników. Korzystając z doświadczeń i osiągnięć tego klubu, zorganizowaliśmy w bibliotekach regionu dwa warsztaty literackie dla młodzieży w oparciu o gry RPG. Pragnęliśmy, by powstały tam nowe DKK zrzeszające młodych czytelników zarażonych ideą wykorzystywania literatury w niezwykły i konstruktywny sposób. To nie do przecenienia w czasach, gdy młodzież nie czyta.
Szkolenie poprowadziła Lidia Wasilewska, bibliotekarka, biblioterapeutka, animatorka, Od 10 lat prowadzi Dyskusyjny Klub Książki i Gier Niekomputerowych, gdzie sesje gier RPG mają na celu popularyzację czytelnictwa oraz biblioterapię. Prowadziła szkolenia w Książnicy Kopernikańskiej i w Młynie Wiedzy dla bibliotekarzy oraz nauczycieli.
Warsztaty odbyły się w F.11 we Włocławku i w F. w Czarnem (GBP w Wielgiem)